L’impacte mediàtic del filibusterisme

Aquesta setmana ens ha deixat una imatge excepcionalment grotesca. Els republicans estaven disposats a tot per evitar el nomenament de John Brennan – proposat per Barack Obama – com a director de CIA o, almenys, a posar constament pals a les rodes a la votació. Rand Paul, senador republicà per Kentucky, va decidir aplicar el filibusterisme i parlar durant gairebé 13 hores seguides amb l’única finalitat d’aplaçar la votació, una tàctica que queda molt lluny de l’ètica de la responsabilitat de la que parla Max Weber. La crítica de Paul va girar al voltant del polèmic ús dels drones o avions de combat no tripulats a l’estranger i contra ciutadans nord-americans sospitosos de terrorisme.

Més enllà de ser una tàctica poc digne d’un sistema polític com el dels Estats Units, el filibusterisme, un mètode d’obstruccionisme parlamentari que consisteix en prolongar un discurs abussivament amb l’objectiu d’ajornar una decisió, ha servit a Rand Paul per cridar l’atenció dels mitjans i demostrar l’enrrocament republicà amb les polítiques d’Obama. Com recull el periodista Alex Fitzpatrick a Mashable, el speech de Paul va suposar-li un increment de 3500 seguidors de Twitter en només una hora. El polític republicà fa gala d’aquest èxit parcial al seu canal de Youtube, on ha penjat les 13 hores d’aquest discurs políticament inútil però mediàticament eficaç.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s